Інтернет-банкінг: що це таке?

Перефразовуючи відому приказку про горе і Магомете, можна сказати, що в сучасному світі не людина йде в банк, а фінансова установа приходить до людини за допомогою Інтернету. Клієнт зараз, маючи доступ в мережу, може здійснювати контроль і управління фінансами. Ця система отримала назву інтернет-банкінг. І якщо раніше подібну послугу надавали одиниці, то тепер вона є основою обслуговування. Поговоримо про подробиці.

Інтернет-банкінг: ваші можливості
Будь банківський продукт (навіть стандартний) хоч чимось, але відрізняється від аналога у конкурентів. Інтернет-банкінг не є винятком, але основні можливості системи такі:

Надання актуальної інформації по рахунках клієнта (картковим, поточним, депозитним)
Управління цими рахунками (здійснення переказів, блокування, перевипуск, відкриття)
Можливість робити платежі на користь третіх осіб і будь-яких організацій
Створення шаблонів, за якими будуть здійснюватися регулярні перекази з максимальною швидкістю і в заданий клієнтом час
Обмін валют.

Вище наведені лише загальні умови. Насправді можливості інтернет-банкінгу різних фінансових установ набагато ширше. Наприклад, банк ВТБ пропонує клієнту через систему купувати цінні папери на фондовому ринку або сплатити збір за оформлення американської візи.

Банк «Русский Стандарт» встановив підвищені процентні ставки за депозитами, що відкривається в Інтернеті. У російських рублях ця різниця становить 0,5%. Дрібниця, але приємно.

На тлі конкурентів не дуже вигідно виглядає Альфа-Банк. Ні, його банкінг під назвою «Альфа-Клік» має найширші можливості. Але подив викликає той момент, що виписку за своєю кредитній карті клієнт може подивитися тільки за останні 3 місяці. Це ж стосується скоєних через інтернет-банк платежів. При бажанні отримати більш «стару» інформацію потрібно звертатися у відділення.

Як підключитися
інтернет банкінгПрежде все, ви повинні бути клієнтом того чи іншого банку. Тобто, як мінімум мати платіжну карту або рахунок. Подальші кроки по підключенню інтернет-банкінгу різні.

Наприклад, клієнт Альфа-Банку може отримати логін і пароль через банкомат або заповнити на офіційному сайті спеціальну форму, після чого співробітник передзвонить по вказаному телефону і надасть необхідні дані. А можна відразу зателефонувати оператору, повідомити своє кодове слово, ім’я, номер картки і стільникового, після чого вам буде вислано SMS з попередніми паролем, який надалі необхідно буде змінити.

ВТБ24, Банк  і Російський Стандарт вимагають обов’язкової явки клієнта у відділення. Правда, останній пропонує замовити спеціальний пакет послуг «Банк в кишені», оформити який можна в різних торгових точках.

Більш лояльно підійшли до підключення «Тінькофф Кредитні Системи» і «Зв’язківець». Дані для входу в інтернет-банкінг клієнт дізнається по телефону, заповнивши заявку на сайті або звернувшись в службу клієнтської підтримки.

Нестандартно надійшов Ощадбанк. Ви можете отримати доступ до системи без відвідування відділення. Але в цьому випадку послуга надається не в повному режимі.

Вартість і комісії
За підключення до інтернет-банку і обслуговування системи розглянуті вище банки комісій з клієнта не стягують.

Що стосується перекладів, то Альфа-Банк і КредітЕвропаБанк за зовнішній платіж утримають з клієнта 0,3% від суми, Ощадбанк – 1%, а Банк  за переведення в інший кредитна установа візьме 10 рублів за операцію.

Перекази між рахунками клієнта усередині банку і платежі за мобільний зв’язок здійснюються, як правило, безкоштовно, а от за перерахування на рахунок іншого клієнта часто доведеться заплатити комісію. Що стосується оплати за ЖКГ, то тут все залежить від банку: Банк Москви відсоток за це не візьме, а ось у Альфа-Банку комісія обумовлена ​​обраним пакетом послуг (або безкоштовно, або 29 руб. За операцію).

Терміни перекладів
Якщо транзакція проходить по системі банку, то вона здійснюється в режимі онлайн. У разі переведення в інший банк, кожна установа має свій регламент. Як правило, термін складає від 1 до 3 днів.

Безпека використання
Захист клієнтських даних забезпечується кількома заходами. По-перше, на стороні користувача варто захищений SSL-канал, по якому передаються дані. По-друге, будь-яка видаткова операція за рахунком вимагає введення одноразового пароля, який приходить на телефон у вигляді SMS-повідомлення. До того ж, багато банків використовують різні види додаткового захисту.

На закінчення хочеться сказати, що інтернет-банкінг – це перший дзвінок майбутнього. Можливо, скоро нам не доведеться ходити в ЖЕКи, соцзабезу і т.д. І до цього нас наближає користування такими інноваційними послугами, як інтернет-банкінг.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>